poniedziałek, 12 czerwca 2017

Idea rodzi się w głowie

User Experience (UX) jest dziedziną zajmującą się projektowaniem rozwiązań zorientowanych na użytkownika, na jego potrzeby oraz umiejętności i predyspozycje. Koncepcja tego procesu odnosi się do tworzenia aplikacji, stron internetowych, produktów elektronicznych i mobilnych. Czy można wykorzystać User Experience Design na lekcjach języka angielskiego?- Sprawdźmy. 

UX w szkole

Każde dziecko bez względu na wiek i umiejętności programistyczne posiada przede wszystkim chęć tworzenia i odkrywania nowości. Nie ma nic wspanialszego dla młodego poszukiwacza, jak pełna, niczym nieskrępowana wolność. Postanowiłem zaadaptować założenia UX i przenieść je na grunt szkolny. Zadania UXowe przygotowałem dla różnych grup wiekowych, począwszy od czwartej klasy szkoły podstawowej, skończywszy na uczniach gimnazjum. Każdy etap prowadzony był w języku angielskim, począwszy od problemu, który mieli za zadanie rozwiązać.




Wszystko co potrzebne
Klasy zostały podzielone na grupy, uczniowie otrzymali zestawy do pracy. W skład których wchodziły:
1. Problem do rowiązania w języku angielskim;

The school problem.
The school has a problem with communication between teachers, parents and students. New students don't know what is their timetable, which class they should go to etc. The parents lack information about the news from their children's school. The teachers are angry when they can't contact the parents and the students. :) 

Free time activities. 
School children spend hours using their mobiles, wasting their time watching television. They have a few friends, but they don't meet each other outdoors. They don't know where they might go to make new friends or spend time having fun in the real not virtual world.  

2. Formularz w języku angielskim, aby stworzyć personę, z którą mieli się utożsamić;
3. Szablony stron internetowych i telefonów komórkowych;
4. Słowniki;
5. Kredki i flamastry.


Przebieg zajęć

Na początku grupy miały za zadanie przeczytać i zrozumieć problem, przedstawić go w języku angielskim na forum klasy, oraz przedyskutować go w swoim gronie, nie używając języka ojczystego. Następnie każda z grup musiała stworzyć personę, czyli wymyślonego użytkownika ich aplikacji lub strony internetowej, którego dotyczył problem. Opis postaci, podstawowe informacje o życiu, rodzinie, hobby, czy opis umiejętności technicznych wykonywany był w języku obcym. Po przygotowaniu charakterystyki persony uczniowie przeszli do tworzenia rozwiązań. Na samym początku dość ostrożnie i z pewną rezerwą przystępowali do zadania, ale jak usłyszeli, że nie ma złych pomysłów i wszystko co zrobią na pewno będzie wspaniałe, otworzyli się, rozochocili i zapalili do działania. 



Ich projekty aplikacji i stron internetowych wywoływały ogromne poruszenie, radość i wielką chęć współpracy. Po zakończonym projekcie każda z grup miała okazję przedstawić swoją koncepcję przed klasą. Wszyscy uczniowie wspaniale się bawili, a przy tym ćwiczyli, przypominali sobie konstrukcje gramatyczne, słownictwo potrzebne do wykonania zadania, oraz poszukiwali w słownikach nowych wyrazów, które im były potrzebne. 


Po zakończonych zajęciach dowiedziałem się, że był to najlepszy projekt w ich życiu i chcieliby bardzo żebyśmy jeszcze tak się uczyli. 

autor: Michał Wróbel, nauczyciel języka angielskiego, Szkoła Podstawowa w Piaskach
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz