wtorek, 8 maja 2018

BINGO!

Znacie zasady gry w BINGO, prawda? Otrzymujemy planszę z np. liczbami, słuchamy tego co mówi prowadzący, zakrywamy liczby, które usłyszymy, jeśli zakryjemy wszystkie, które mamy na planszy wołamy BINGO!
No właśnie! A jak połączyć BINGO! z kodowaniem? Bardzo proste!
Tworzymy planszę z klocków do maty. Wybieramy koty, psy, myszy, drzewa, kwiaty i marchewki w 6 kolorach i układamy z nich planszę na macie.


Pod każdym klockiem jest zadanie dla uczniów. Obojętnie jakie. Może to być konkretne zadanie na kartce, może to być QR kod z zadaniem, może to być zagadka, układanka, cokolwiek, co chcemy poćwiczyć z uczniami.


Teraz dzielimy grupę na zespoły dwu, trzyosobowe. Każdy zespół musi sobie nadać imię i zapisać je na specjalnej etykietce, którą przyczepia sobie do ubrania lub stawia przed sobą. LINK


Drużyny otrzymują kostkę do gry z sześcioma  elementami. LINK


Oprócz kostki każda drużyna dostaje dwie karty: kartę z tabelką do zaznaczania zaliczonego obrazka i kartę do tworzenia kodu a także rodzaju zadania jakie zostało wykonane LINK1
LINK2


Tak przygotowani uczniowie, mogą przystąpić do działania. A oto zasady gry:
LINK 

Jakie zadania znajdą się pod obrazkami? To już zależy od Was! A więc do dzieła!

Tak bawili się uczniowie klasy II w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim






Autorka: Joanna Apanasewicz
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz